تسلیت حاج بین الله نورانی درآباد
ما این مصیبت را به خانواده های نورانی مخصوصا به فرزندان مرحوم تسلیت عرض مینماییم
ما این مصیبت را به خانواده های نورانی مخصوصا به فرزندان مرحوم تسلیت عرض مینماییم
ما این مصیبت را به خانواده های عبداللهی و زینالی مخصوصا به فرزندان مرحوم تسلیت عرض مینماییم
ما این مصیبت را به خانواده مرحوم تسلیت عرض می نماییم.
اوشودوم ها اوشودوم // داغدان آلما داشیديم// آلماجيغيم آلديلار// منه ظولوم اتديلر// من ظولومدن بئزارام// درين قويو قازارام// درين قویو بئش كئچي // هاني بونون اركئگي// اركئگ قازاندا قاينار // قنبر يانيندا اوينار// قنبر گئتدي اودونا// قارقي باتدي بودونا// قارقی دیل قميشدی // بئش بارماقي قوموشموش // قوموشي وئرديم تاتا// تات منه داري وئردي// داريني وئرديم قوشا//قوش منه قانات وئردي// قاناد آلديم اوچماقا //حاق قاپيسين آچاقا// حاق قاپوسي كيليد لي// كيليدي دوه بوينوندا // دوه گيلان يولوندا// گيلان يولي سولودور// سودا باليق دولودور// گيلان يولي سر به سر//ايچينده ميمون گزر// ميمونون بالالاري //مني گورجك آغلادي// اورگيمي داغلادي//تومانينا قيغلادي//توماني دليك – دليك//قورباغا بولوك – بولوك// قورباغاني حقلاديم//حسن بيگه ساخلاديم// حسن بيگين نه يي وار// چاكورـ چوخور اتی وار
” اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ “
ادبیات مرثیهای یکی از غنیترین شاخههای ادبیات مکتوب ترکی میباشد که به حتم در بین زبانهای دنیای اسلام جایگاه ویژه و منحصر بفردی را داشته و در مستحکم کردن زبان ترکی بعنوان زبان دوم جهان اسلام، نقش مهمی را ایفا نموده است.
تركان در قدیم، ماتم را «یوغ» و سوگ سرود را «آغی» می گفتند. آنان حتی علاوه بر مرثیه سرایی در سوگ عزیزان از دست رفته خود، گاه در رثای برخی از حیوانات اهلی نجیب و وفادار چون اسب نیز، قطعاتی سوزناك و مرثیه گونه می سروده اند.
این مراثی اغلب در قالب «مانی» (بایاتی و دو بیتی ترکی در هفت هجا) سروده می شد. در بین قبایل بسیار دیرینه ی ترك، نوع دیگری از مرثیه بود كه به آن «ساغور» می گفتند و آن را در ماتم جوانمردان، پهلوانان، سخاوتمندان، پیران قبایل و… به همراه ناله ی «قوپوز» (ساز) با آهنگهای غم انگیزی می خواندند.
از دوره صفویه در آذربایجان و برخی مناطق شیعه نشین همچون عراق كه تركهای شیعی مذهب در آنها ساكن بودند – مرثیه سرایی و تعزیه خوانی به زبان تركی، به مراثی و مصایب اهل بیت عصمت و طهارت – علیهم السلام – منحصر شد و توجه شاعران و نوحه سرایان شیعه، بیش از هر چیزی، به حادثه خونین و جانگداز از كربلا و شهادت مظلومانه سالار شهیدان، امام حسین – علیه السلام – و یارانش معطوف گشت. از آن پس، توجه به مرثیه سرایی در تاریخ ادبیات آذربایجان به مراتب بیش از دیگر انواع شعر بوده است. حماسه حسینی قسمت اعظم ادبیات كلاسیك – نظم و نثر – ترکی را به خود اختصاص داده است. شاعران دلسوخته اهل بیت پیامبر «ص» در گستره عظیم زبان ترکی – ایران، عراق، آذربایجان، قفقاز، تركیه و… – در ماتم عظمای سیدالشهدا اشعاری جانسوز سروده، دیوانها پرداخته اند و حماسه ها ساخته اند!… صدها دفتر و دیوان عاشورایی كه امروز از انبوه این شاعران آل عبا در دست داریم شاهد این مدعاست.
کتاب «اعتدال در قرآن» میکوشد از خلال میراث قرآنی، شاکلههای کلی و نظری «اسلام میانهرو» را به دست دهد. اسلامی که هم به سعادت دنیوی و اخروی مسلمین میانجامد و هم به تصحیح مناسبات مسلمین با خودشان و سپس با جامعه جهانی یاری میرساند و این تصوری است که هم مسلمانان بدان نیاز دارند و هم جامعه جهانی از فقدان آن در رنج است.
این کتاب علاوه بر پیشگفتار و مفهومشناسی اعتدال، دارای دو دفتر «اعتدال در حوزه اجتماعی» و «اعتدال در حوزه اقتصادی» است. تعدیل مناسبات اجتماعی، تعدیل نابرابریهای اجتماعی، اصول و چارچوب نظری، تعادل در حوزه مالکیت، تعادل در حوزه تولید، تعادل در حوزه توزیع (مبادله)، تعادل در حوزه مصرف و نهادهای تأمینی تعدیل ثروت، فصول مختلف این کتاب را تشکیل میدهند.
علایق اجتماعی، سلایق اجتماعی، زنان، بردگان و اسیران جنگی، یتیمان، سالخوردگان، معلولین و بیماران، فقیران و مسکینان، منابع طبیعی تولید، منابع انسانی و سرمایه، گسستها، حق مصرف، هدف مصرف، میزان مصرف، الگوی مصرف، نهادهای امضایی، نهادهای تأسیسی، ضمیمه اطلاعرسانی و اعتدال در پرتو قرآن، ضرورت اطلاعرسانی از دیگاه قرآن، شاخصههای فردی خبرنگار اهل اعتدال و شاخصههای حرفهای خبرنگار اهل اعتدال، از جمله مباحث و موضوعاتی هستند که نویسنده در این کتاب به آنها پرداخته است.
حاج قهرمان عیسی زاده درآباد به همراه همسر
کربلایی اکبر عیسی زاده درآباد به همراه همسر
کربلایی حمید بیک محمدی درآباد به همراه همسر
کربلایی دهزخان نورانی درآباد به همراه همسرش کربلایی خانم فاطمه عیسی زاده درآباد
کربلایی قاسم عیسی زاده درآباد
کربلایی صاحب علی باقریان پدر خانم حاج نورالدین و اکبر عیسی زاده به همراه مادر و همسر
ما به بازماندگان این مرحوم تسلیت عرض می نماییم
- حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) فرموده اند: هر ماده ی سکر آور حرام است. راوی می گوید پرسیدم بهر مقدار باشد ممنوع است؟ فرمودند: بلی یک جرعه ی آن هم حرام است . منبع : کافی 6،ص408و409 -
-حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) فرموده اند: شراب مادر تمام پلیدیها و منشاء همه ی ناپاکی ها است. منبع : مستدرک 3، ص139
- به حضرت امام علی (علیه السّلام) گفته شد که: شما عقیده دارید شرب خمر بدتر از زنا و دزدی است، فرمودند: بلی و سپس استدلال کرد که شارب الخمر وقتی می میخورد و مست می شود زنا می کند، به سرقت دست می زند، آدم می کشد و فریضه ی نماز را ترک می نماید. منبع : کافی6، ص403
همچنین از هم سفره شدن با کسیکه مشروب می خورد منع شده است :
حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) فرموده اند: مطرود از رحمت حق است کسیکه در کنار سفره ای بنشیند که در آن شرب خمر می شود. منبع : مستدرک جلد3 ص71
- حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) فرموده اند: کسیکه به طور مداوم شرب خمر می کند مانند کسی است که بت می پرستد و اگر با همان آلودگی و اصرار در میگساری بمیرد خداوند را مانند بت می پرستد ملاقات خواهد کرد. منبع : مستدرک ، جلد3، ص137
- حضرت امام صادق (علیه السّلام) فرمودند: دائم الخمر در گناه مانند بت پرست است، ادامه ی شرب خمر بیماری ارتعاش می آورد، نورانیت انسانی را می برد، مردانگی را ویران می کند، آدمی را در ارتکاب گناهان بزرگ مانند خونریزی و زنا جری و جسور می سازد، شراب برای شرابخوار باعث افزایش شر و بدبختی است. منبع : وسائل ، کتاب الاطعمة و الاشربة،ص236 -
- حضرت امام رضا (علیه السّلام) فرموده اند: همنشین شراب خوار مباش وبا او سلام مکن. منبع : مستدرک2، ص67
- حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) فرموده اند: به خدا قسم شرابخوار در قیامت به شفاعت من نائل نمی شود و در کنار کوثر به من وارد نخواهد شد. منبع : کافی 6،ص400 و 398
- حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) فرموده اند: هر کس دختر خود را به همسری شارب الخمر درآورد مانند آن است که وی را به راه زنا و بی عفتی سوق داده باشد. منبع : مستدرک2،ص538
- حضرت امام صادق (علیه السّلام) فرموده اند: شارب الخمر از مصونیتهای وابسته به ما بی بهره است و از وی بری و بیزارم. منبع : کافی ،ص400 و 398
- حضرت امام صادق (علیه السّلام) فرموده اند: هر زنی به همبستری شوهر شرابخوار خود تن در دهد به عدد ستارگان آسمان مرتکب خطا شده است و فرزندی که از آن مرد پدید می آید ناپاک و پلید است و خداوند از آن زن هیچ توبه و فدیه ای را قبول نمی کند مگر آنکه شوهرش بمیرد یا او را از قید زناشویی رها سازد. منبع : لئالی الخبار ص 267
امیدواریم حق مطلب ادا شده باشد. البته این مختصری از روایات بود که تقدیم شد.
ایکی پیمان آلدى پیمان ایکى گونده خلقیدن ربّ قدیر بیر گونون آدى «الست» و بیر گونون آدى «غدیر»
اولین گون سؤیلهدى آیا سیزین آللاهیزام؟ عرض ائدیب یکسر «بلى» مرد و زن و خرد و کبیر
ایککىمینجى گون آلیب پیمان ولایت عشقینه تا بیلینسین خلقه کیمدیر حیدر اول شیر دلیر
امر ائدیب پیغمبره اعلان ائله بو مطلبى تا غدیر خم چؤلینده داستان اولسون شهیر
گر بو نقشى ائتمهسن ایفا رسالت نقص اولار چوخ اهمّیتلى ایشدور چوخ مهمّ و چوخ خطیر
یاخشى فرصتدیر بو گون اتمام اولوب حجّ وداع حجّةالاسلامیده شرکت ائدیب خلق کثیر
ییغ هامى انصاریوى اصحابیوى سن بیر یئره امر ائله اوردا قورولسون منبر و تخت و سریر
چیخ او منبر اوستونه چک مرتضانى یانیوه آشکارا بلکه گؤرسینلر سیزى جمّ غفیر
ساغ الینله سول الین قووزا گؤیه یامصطفا! من سنه ذرّ عالمینده حیدرى ائتدیم وزیر
سؤیله: اى مردم بیلین! آگاه اولون مندن سورا هر کیمه مولا ایدیم من، بو على اولدى امیر
ائتدى اجرا امر حىّ داورى ختم رُسُل گؤیلره دوتدو یوزون عرض ائتدى اول روشن ضمیر
دوشمنین دشمن علینون، دوْسلارین دوْست دوت خدا مضمحل ائت دشمنین، احبابینه سن اول نصیر
خاضعانه دوردو صفده دوست و دشمن یکسره ائتدیلر بیعت امیرالمؤمنینه بیر به بیر
اوّل و ثانى ازلده باغلییب پیمان، ولى سیندریبلار عهدى اوّلده او مردان شریر
مرتضانى ائتدیلر ییرمى بئش ایل خانهنشین قلبنى قان، حقّینى غصب ایلدى اهل سعیر
با تشکر از حاج شهرام دراوه
ما این مصیبت را به خانواده های عابدی تسلیت عرض می نماییم.
ما به خانواده مرحوم قاسمی تسلیت عرض می نماییم.
با تشکر از مهندس اصغر عیسی زاده درآباد که متن را ارسال نموده اند
ما این مصیبت را به بازماندگان مرحومه مخصوصا برادرش مهندس غلامرضا منعم درآباد تسلیت عرض می نماییم
ما در اینجا لازم می دانیم در خصوص خدمات شهری به چند مطلب اشاره نماییم:
1- عصر جدید عصر سیستمها است و باید در امور شهری مسائل و مشکلات را با نگرش سیستمی مورد توجه قرار دهیم
2- برای برنامه ریزی و انجام پروژه ها از سیستم برنامه ریزی و کنترل پروژه بهره گیریم تا پروژه به موقع و با کیفیت مطلوب انجام شوند
3- قبل از اجرا و پیاده سازی پروژه ها از سیستمهای قوی شبیه سازی استفاده نماییم تا کار آنگونه که باید و مورد نیاز هست انجام شود
4- برای حل معضلات شهری از تکنیکهای خلاق حل مسئله استفاده گردد.
5- برای بالابردن بهره وری از آموزشهای کوتاه مدت برای مدیران و کارمندها بهره گیری شود
......
متأسفانه مدتی است وب لاگ بلاگفا دچار مشکل شده و ما را از ارتباط با شما محروم کرده بود امیدوارم دیگر این اتفاق نیافتد. ما که دیگر به فکر یک وب سایت مستقل افتاده بودیم ولی معلوم نیست که در سایر سرویسها هم این اتفاق نیافتد.
به هر حال در این مدت اتفاقات زیادی افتاده، عده ای از میان ما رفته اند، عده ای ازدواج کرده اند، متولدین جدیدی به جمع ما اضافه شده اند، بعضی هم به درجات عالیه علمی و مسئولیتی نائل شده اند و .....
امیدواریم ما نیز بیش از پیش بتوانیم به کمک شما عزیزان در خدمت درآباد باشیم
بنده با توجه به آشنایی بسیار مختصری که نسبت به زبان عربی دارم بعضی از اوقات و برای تفریح به سخنان این فردی که در ویدئوی زیر میتوانید مشاهده کنید گوش میدم
این ملعون مفتی اعظم سعودیه ، که از قضا نوه ی بنیانگذار وهابیت هم هست و فتوا های بسیار عجیبی هم داده.
در فایل تصویری زیر یه بچه شیعه حال بالاترین مقام مذهبی اون کشور رو میگیره.
ابتدا برادر شیعه مون که اهل کشور عراق هست نظر شیخ رو در خصوص یزید میپرسه/
که شیخ در جواب میگه یزید فرزند معاویه امیر المومنین هست و بیعت با ایشان رو بیعت شرعی میدونه و یزید را امام مومنین میخواند و ...
بعد برادر شیعه میگه خیلی خب
سپس حدیثی از صحیح بخاری که یکی از شش منبع اهل تسنن است رو میاره که در آن ذکر شده طلقا و فرزندان طلقا اجازه حکومت ندارند(طلقا کسانی بودند که پیامبر در فتح مکه با این که میتوانست آنها را بکشد این کار را انجام نداد و آنها را آزاد کرد و فرمود اذهبوا انتم الطلقاء، که ابو سفیان یکی از سران طلقا بود).
بعدش مجری و شیخ از جواب در میروند و شیخ شروع میکنه به تعریف و تمجید معاویه و پدرش ابی سفیان و...
باز برادر شیعمون میگه خب و یه دلیل دیگه میاره و میگه پیامبر(ص) به عمار فرمودند که ای عمار تو را گروهی باغی( ظالم ،کسی که بر علیه امام عصر خود طغیان کند )خواهند کشت (عمار در جنگ صفین که یک طرف آن معاویه بود به شهادت رسید)
و برادر شیعه مان میپرسه آیا معاویه باغی(ستمکار ،طغیانگر علیه امام) نیست؟!!!!!!!!!!
که شیخ شروع میکنه به تعریف و تمجید معاویه و میگه نه.
برادر شیعه مان میگه آیا پیامبر دروغ میگه؟!!!!!
شیخ میگه حاشا
برادر شیعه میپرسه پس چه کسی عمار را کشت؟
که مجری تلفنو قطع میکنه و میگه ای دروغگو ببر صداتو در محضر شیخ داری از حدیث حرف میزنی؟!!
.
نکته جالب توجه اینجاست که ایشون که باید روشنفکر ترین فرد دینی اونا باشه در این عصر که عصر علم هست اینجوریه،برگردیم به زمان جاهلیت و جهالت اینها را ضربدر 1400 کنیم ببینیم پیامبر و امام علی چه مصیبتهایی برای فهماندن این احمق ها کشیده اند.
فایل زیر در اینترنت هست ولی ترجمه این فایل برای نخستین بار در دنیای محجازی پخش میشود.حجم فایل حدود 7 مگابایت.
متشکر.
لینک دانلود: آدرس زیر را کپی و در کادر اینترنت اکسپلورر پیست کنید تا صفحه مربوط به فایل بیاد.
http://s6.picofile.com/file/8186701250/%D9%85%D9%84%D8%B9%D9%88%D9%86_25.flv.html
یادآوری می کنیم که آقای دکتر قادری متخصص ارتوپدی بوده و از افتخارات درآباد و حتی آذربایجان می باشند.
روز پدر
روز پدر روزی است برای بزرگداشت پدرها.در ایران روز پدر در ۱۳ رجب زادروز حضرت علی بن ابیطالب (ع) ، اولین امام شیعیان گرامی داشته میشود.
قبل از انقلاب اسلامی، روز ۲۴ اسفند زادروز رضا شاه بر پایهٔ گاهشمار ایرانی روز پدر نامیده میشد. اما پس از انقلاب اسلامی روز پدر به زادروز علی ابن ابی طالب امام نخست شیعیان تغییر یافت.
در بسیاری کشورها روز پدر، سومین یکشنبهٔ ماه ژوئن در نظر گرفته شدهاست. این روز در ادامهٔ روز مادر و قدردانی از مادران است.
روز پدر در سایر کشورها
تا بود برسرما سایه پر مهر پدر
به خدا قدر پدررا نه تو دانی ونه من
(وحید) این لحظه که نقداست غنیمت دارش
چونکه فردای دگر را نه تو دانی ونه من
با تشکر از کربلایی وحید شریفی درآباد که شعر را برای ما ارسال نموده اند
البته چون این کار وقت زیادی را می طلبد لذا خواهشمندیم اول عکسهای خود را در یک سایت مانند پیکو فایل قرار دهید و سپس آدرس آن را برایمان ارسال نمایید
با تشکر